Terug naar de homepagina Mijn winkelmandje Help Naar de contactpagina

Inloggegevens vergeten?    Aanmelden   
  • Home
  • Winkel
  • Webwinkel
  • Workshops
  • Community
  • Silhouette
  • Copic
  • Infotheek
  • Bedrijfsinfo
Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij
Wachtwoord vergeten? Gebruikersnaam vergeten? Maak een account
Creabest Forum
Silhouette
Tips en links
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Back-up van je gekochte files

Back-up van je gekochte files 9 maanden, 3 weken geleden #10842

• carlaschenk06@gmail.com
  • Afwezig
  • CreaNieuwe scrapper
Hallo Allemaal,

Dit is mijn eerste bijdrage en ik heb niet gekeken of dit hier al bekend was, maar ik liep er zelf toevallig tegen aan omdat ik een nieuwe PC wil kopen.
Je kunt de gekochte bestanden van Silhouette tot maximaal 3 keer downloaden. Dat vond ik wat weinig dus ik wilde ze graag zelf backuppen. Die mogelijkheid is er dus gewoon, je moet het alleen even weten.

Bedenk wel dat je het volgende iedere keer opnieuw moet doen als je nieuwe files hebt gekocht!

Ga op je PC in Windows XP naar:

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\com.aspexsoftware.Silhouette_Studio.8

en in Windows Vista en Windows 7 naar: C :\ProgramData\com.aspexsoftware.Silhouette_Studio.8 (deze kan als verborgen directory op je PC staan, dan moet je zoeken naar verborgen mappen)

Kopieer de hele folder "com.aspexsoftware.Silhouette_Studio.8" naar een externe harde schijf of USB stick.

Als je de software opnieuw hebt moeten installeren, hetzij omdat je een andere PC hebt gekocht, hetzij omdat je PC gecrashed is, kun je deze directory over de opnieuw geïnstalleerde directory heen laten schrijven.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Succes ermee.

Met vriendelijke groet,

Carla
Met vriendelijke groet,

Carla
Laast bewerkt: 9 maanden, 3 weken geleden Door carlaschenk06@gmail.com.
Antwoord Quote

Re: Back-up van je gekochte files 9 maanden, 3 weken geleden #10844

• El
  • Afwezig
  • CreaBeste scrapper
Bedankt Carla,

Was altijd al benieuwd of dat zou werken.

Groetjes Ellen
groetjes Ellen

srapenpapier.blogspot.com
Antwoord Quote

Re: Back-up van je gekochte files 9 maanden, 3 weken geleden #10847

• frummelke
  • Afwezig
  • CreaBeste scrapper
super tip wat mij betreft.
liep hier laatst al tegen een vastgelopen pc aan dat ik dacht onee ben alles kwijt. maar gelukkig niet dus.
www.frummelke.tk
Antwoord Quote

Re: Back-up van je gekochte files 9 maanden, 3 weken geleden #10851

• carolina
  • Afwezig
  • CreaBeste scrapper
he dat is een handige tip! weet jij of ik de back-up dan ook op een andere pc kan draaien?(een andere dan die van mijzelf)
carolina-scrap.blogspot.com/
Antwoord Quote

Re: Back-up van je gekochte files 9 maanden, 3 weken geleden #10853

• carlaschenk06@gmail.com
  • Afwezig
  • CreaNieuwe scrapper
Geen idee, maar het lijkt me dat dat niet de bedoeling is, want dan zou iedereen alle bestanden kunnen delen.Bovendien overschrijf je de bestaande directory, als iemand daar dan zijn eigen files in heeft zijn die voor altijd weg! Lijkt me dus niet verstandig.
Je kunt het natuurlijk wel op een tweede PC van jezelf doen zodat je al je files op beide PC's hebt, dan maakt het niet uit dat je de directory overschrijft.

Groet,
Carla
Met vriendelijke groet,

Carla
Laast bewerkt: 9 maanden, 3 weken geleden Door carlaschenk06@gmail.com.
Antwoord Quote

Re: Back-up van je gekochte files 9 maanden, 3 weken geleden #10855

• carolina
  • Afwezig
  • CreaBeste scrapper
hoi Carla,

dank je wel voor je antwoord.....daar kan ik wel wat mee.
carolina-scrap.blogspot.com/
Antwoord Quote

Re: Back-up van je gekochte files 9 maanden, 3 weken geleden #10856

• Berthine
  • Aanwezig
  • Administrator
carlaschenk06@gmail.com schreef:
Geen idee, maar het lijkt me dat dat niet de bedoeling is, want dan zou iedereen alle bestanden kunnen delen.Bovendien overschrijf je de bestaande directory, als iemand daar dan zijn eigen files in heeft zijn die voor altijd weg! Lijkt me dus niet verstandig.
Je kunt het natuurlijk wel op een tweede PC van jezelf doen zodat je al je files op beide PC's hebt, dan maakt het niet uit dat je de directory overschrijft.

Groet,
Carla

Dat klopt inderdaad, je kan geen bestanden delen met elkaar ivm copyright, je kunt alleen de hele bibliotheek terug zetten. Silhouette is trouwens niet heel moeilijk met de 3 keer, wanneer je die 3 keer op hebt gemaakt kun je altijd even mailen met je situatie en in de meeste gevallen zetten ze dan weer 3 keer voor je neer. Het is meer een bescherming van hun copyright, zodat het niet naar 25 computers gedownload kan worden.
Antwoord Quote

Re: Back-up van je gekochte files 9 maanden, 3 weken geleden #10894

• Gerda Leunge
  • Afwezig
  • CreaGewende scrapper
Een handige tip! Heb gelijk het ook maar even gekopieerd. Je weet maar nooit en inmiddels heb ik toch al voor een aardig bedrag aan bestandjes gekocht en ook zelf gemaakt.

Maar het klopt inderdaad ook wel dat Silhouette America nooit moeilijk doet. Je krijgt altijd gelijk antwoord op elke vraag en de service is uitstekend.

Groetjes, Gerda.
Antwoord Quote

Re: Back-up van je gekochte files 3 maanden, 2 weken geleden #12522

• creahan
  • Afwezig
  • CreaNieuwe scrapper
Ik gebruiktte deze tip steeds om nieuwe bestanden van de bibliotheek meteen ook op de laptop boven te krijgen. Heb echter sinds van de week de designer geupload op allebei de pc's . Toen ik de laptop bij had gewerkt zoals hierboven beschreven stond was echter de designer versie verdwenen op de laptop. Vond het erg handig zo maar dat blijkt nu niet meer te gaan. De upgrade mag je ook immers maar 3 keer gebruiken.
groetjes, Hanny
Antwoord Quote
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
Creabest Forum
Silhouette
Tips en links
Gemaakt door Kunena
Tijd voor maken pagina: 0.31 seconden
© 2012 Creabest Scrapbooking