Terug naar de homepagina Mijn winkelmandje Help Naar de contactpagina

Inloggegevens vergeten?    Aanmelden   
  • Home
  • Winkel
  • Webwinkel
  • Workshops
  • Community
  • Silhouette
  • Copic
  • Infotheek
  • Bedrijfsinfo
Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij
Wachtwoord vergeten? Gebruikersnaam vergeten? Maak een account
Creabest Forum
Silhouette
Vragen
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Digi's uitsnijden...

Digi's uitsnijden... 1 maand, 4 weken geleden #12221

• zoetan
  • Afwezig
  • CreaNieuwe scrapper
Ik heb zojuist het youtube filmpje van Lydia over digi's uitsnijden bekeken.... geweldig!!! Bedankt Lydia.
Maar..... nu heb ik een vraag. Ik heb een digi van karen's doodles gebruikt en dat gaat prima. Nu wil ik een digi van mo manning gebruiken en als ik 'traceer buitenlijn' selecteer dan krijgt ik ook snijlijnen binnenin de digi. Ik heb treshold op 90% en schaal op 4 staan. De high pass filter heb ik uitgeschakeld.
Kan het zijn dat digi's met dikkere tekenlijnen niet geschikt hiervoor zijn; of moeten in principe alle digi's kunnen??
Ook zou ik graag weten wat 'treshold' en de 'schaal' precies doen???

grt Angela
Antwoord Quote

Re: Digi's uitsnijden... 1 maand, 3 weken geleden #12222

• Berthine
  • Afwezig
  • Administrator
De treshold is de verhouding tussen donker en licht, dus eigenlijk hoeveel van de kleur in het plaatje geel wordt (waar de snijlijn omheen gezet wordt). De schaal bepaalt hoe vloeiend de lijn wordt, als je een hoekige, niet scherpe snijlijn krijgt, pas je de schaal aan. Hoe hoekig de snijlijn wordt ligt aan het aantal pixels in het plaatje.

Als de snijlijn ook aan de binnenkant van het plaatje staat, zou het dan zo kunnen zijn dat het plaatje niet een helemaal gesloten buitenlijn heeft? Zonder het plaatje te zien is het lastig te zeggen waarom de lijnen aan de binnenkant staan. Het maakt in ieder geval niet uit hoe dik de lijnen zijn van het plaatje.
Antwoord Quote

Re: Digi's uitsnijden... 1 maand, 3 weken geleden #12223

• zoetan
  • Afwezig
  • CreaNieuwe scrapper
Berthine bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik heb de digi's van Mo Manning bekeken.... haar tekenstijl leent zich niet voor snijden met de Silhouette denk ik.... zag nl. dat de buitenlijnen van haar digi's praktisch allemaal niet gesloten zijn. Bedankt voor de tip; nu weet ik waar ik op letten moet.

Fijne dag verder...
grt Angela
Antwoord Quote

Re: Digi's uitsnijden... 1 maand, 3 weken geleden #12231

• Creaklijntje
  • Afwezig
  • CreaGewende scrapper
Ok nu weet ik waarom het niet lukte!
Dank je wel voor de uitleg.
Antwoord Quote

Re: Digi's uitsnijden... 3 weken, 5 dagen geleden #12455

• margretbrouwer@home.nl
  • Afwezig
  • CreaNieuwe scrapper
Ik gebruik voor het uitsnijden van mijn digi's nog altijd het programma ROBOmaster dat eerst bij de silhouette zat. Daarmee kun je ook makkelijk een witrandje langs je digi laten zodat je ook stempels waarvan de buitenlijnen niet helemaal aansluiten met je silhouette kan snijden. Nadat het patroon met ROBOmaster is gemaakt ga ik naar de Silhouette Studio en ga hem dan snijden. Wat betreft digi's uitsnijden vind ik persoonlijk ROBOmaster fijner. Misschien mag ik dat niet zeggen, maar dat is mijn mening.
Antwoord Quote
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
Creabest Forum
Silhouette
Vragen
Gemaakt door Kunena
Tijd voor maken pagina: 0.48 seconden
© 2012 Creabest Scrapbooking